17 Mart 2018 Cumartesi

EXCEL KULLANIMI

                     MİCROSOFT EXCEL NEDİR?

Bir hesap tablosu programı olan Excel her türlü veriyi tablolar ya da listeler halinde tutma ve bu verilerle ilgili ihtiyaç duyacağınız tüm hesaplamaları ve analizleri yapma imkanı sunan bir uygulama programıdır. Excel' de veriler,açılan dosyalarda saklanır. Dosya uzantısı ''xls'' dir.

MİCROSOFT EXCEL'İ NASIL BAŞLATIRIZ?

Excel 2003' ü Başlat menüsünden ''Programlar'' Microsoft Office komutuna gelin ve sağ tarafs açılan alt menüden Microsoft Excel'i tıklayın.

Excel'den Çıkmak İçin:

  1. ''Dosya'' menüsündeki ''Çıkış'' komutunu tıklanır.
  2. Ekranın sol üst kısmındaki kontrol simgesini tıklayıp Kapat komutu verilir.
  3. Ekranın sağ üst kısmındaki x işaretine basılır.
      Not: Excel'den çıkmadan önce tüm dosyalar kapatılmalıdır.

 TEMEL DOSYA İŞLEMLERİ

Excel ile çalışmadan önce dosya işlemleri hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir. Excel'de dosya kavramı yerine çalışma kitabı kavramı kullanılmaktadır. Bir çalışma kitabı, çalışma sayfalarından oluşmaktadır.

Yeni Bir Çalışma Kitabı Yaratmak

Excel'i ilk çalıştırdığınızda karşınıza yeni bir çalışma kitabı açılacaktır. Bu kitabın adı Kitap 1 olarak görünecektir. Çalışmalar bu kitap üzerine yapılır. Dosya kapatılacağı zaman ya da Excel' den çıkmak istenildiğinde bu kitabı kaydetmek istenilip istenilmediği sorulur. Kaydetmek istiyorsanız
Yeni çalışma kitabı açmak için.
  1. ''Dosya''-''Yeni'' komutu seçilir.
  2. Standart Araç Çubuğu'ndan  ''Yeni' sekmesi seçilir.

Çalışma Sayfası

Bir Çalışma Sayfasında satır ve sütunların kesiştiği birime ''Hücre'' denir. Hangi hücrede ''Formül Çubuğu'' üzerinde bulunan ''Hücre Adresi'' bölümünde yazar. Hücre içeriği de ''Formül Çubuğu'' üzerinde gözükür.

Mevcut Bir Çalışma Kitabını Açmak

''Dosya'' - ''Aç'' komutunu tıklayınız.
Karşınıza ''Aç'' iletişim penceresi çıkacaktır.

Bu iletişim penceresinde açmak için belgenin üzerine sonra da ''Aç'' düğmesine tıklanır. Ya da belgenin üzeri çift tıklanır. Eğer açmak istediğiniz belge başka bir sürücüde ya da klasördeyse ''Bak'' bölgesindeki ok işareti üzerine tıklanır. Buradan aranılan belge bulunur ve üzerine çift tıklanır.

Çalışma Kitabını  Kaydetmek 

  1. Çalışma kitabını kaydetmek için ''Dosya'' menüsünden ''Kaydet'' komutunu seçilir. 
  2. Araç çubuğu üzerindeki ''Kaydet'' düğmesini tıklanır.
  3. Shift-F12
  4. Ctrl-s
Eğer dosya daha önceden bilgisayar veya diskete kaydedilmediyse dosyaya bir isim verilmesi gerekecektir. ''Dosya adı''kutusuna uygun bir dosya adı yazılıp ''Kaydet'' düğmesine veya enter tuşuna basılır.

Satır-Sütun Boyutlandırılması

Çalışma sayfasında kullanılan sütun genişliklerini ayarlamak için;
Birinci yöntem
''Sütun Başlıkları'' arasındaki çizgi üzerine gelinir. İmleç iki ucunda ok  olan artı işareti biçimine gelince farenin sol tuşuna basılır ve parmak kaldırılmadan; genişletmek için sağa, daraltmak için sola çekilir.
İkinci yöntem
  1. Genişletmek ya da daraltmak istediğiniz sütunlardan en az birer hücreyi seçilir.
  2. Biçim menüsünden  ''Sütun-Genişlik''  komutunu seçilir.
  3. Sütun genişliğinde 15 yazıp ''Tamam'' düğmesine basılır.
Çalışma sayfasında kullanılan satır yüksekliklerinin ayarlanması için; 
Birinci yöntem
''Sütun Başlıkları'' arasındaki çizgi üzerine gelinir. İmleç iki ucunda ok olan artı işareti biçimine gelince farenin sol tuşuna basılır ve parmak kaldırılmadan; genişletmek için sağa, daraltmak için sola çekilir.
İkinci yöntem

  1. Yükseltmek ya da alçaltmak istediğiniz satırlardan en az birer hücre seçin.
  2. ''Format'' menüsünden ''Row'' (Satır) ve oradan da ''Height''(Yükseklik) tıklayın.
  3. Satır yüksekliğine 15 yazın ve ''OK'' (Tamam) düğmesine basın.



KAYNAKÇA: http://www.volkankey.com/microsoft-excel-nedir/
Resim: https://www.youtube.com/watch?v=5JElOmpPBnY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Word Belgesi Nasıl Kaydedilir?

Yeni bir dosya olarak kaydetmek istediğiniz belgeyi açın. Yeni boş bir belge oluşturmak için şablonlar başlığı altında bo...